19 mei 2017

PvdA op bezoek bij Circus Nevermind

De commissieleden Marissa van der Tol en Susanne Bout van de PvdA-fractie in Zoetermeer gingen onlangs op bezoek bij Circus Nevermind. Het circus huurde de afgelopen jaren een gedeelte in het Kwadranttheater, maar dat pand moest op last van de brandweer sluiten. Sinds begin april van dit jaar is het circus gevestigd in het pand van het CKC. De fractie van de PvdA vraagt zich af hoe de mensen van het circus de verhuizing hebben ervaren en hoe de nieuwe locatie bevalt.

Oprichter van Circus Nevermind Stef Huizer en zijn dochter Laura geven, samen met nog enkele anderen, les bij Circus Nevermind. In totaal zijn er ongeveer 100 leden die trainen bij het circus. Stef Huizer: “We zijn door de mensen van het CKC zeer vriendelijk ontvangen. Toch is het op dit moment nog een beetje behelpen. Dat is niet erg, omdat de meeste ongemakken tijdelijk zijn”.

Zo moeten leerlingen van andere cultuur- en/of muzieklessen bij het CKC door de ruimte van Circus Nevermind lopen om hun leslokaal te bereiken. Ook de koeling in het CKC werkt nog niet afdoende. Het glazen dak boven de ruimte van het circus zorgt ervoor dat het momenteel erg warm is in de zaal. Maar deze zomervakantie komt er een grote verbouwing in het CKC en dan wordt de loop van de gangen gewijzigd en ook de airconditioning in het pand wordt aangepakt.

“Het gebouw van het Kwadranttheater was voor het circus om diverse redenen fijner: het plafond was hoger, waardoor er meer mogelijkheden waren voor bijvoorbeeld de trapeze en het pand was ook op vreemde uren toegankelijk met een eigen sleutel”, aldus Laura Huizer. “Maar al met al is Circus Nevermind blij nu weer een mooie nieuwe eigen ruimte te hebben.”

Het gesprek vond plaats in de trainingsruimte van het jeugdcircus. Zo konden de fractieleden meteen meekijken hoe de lessen verlopen. We konden zelf constateren dat er nog verbeteringen nodig zijn in de ruimte, zoals bijvoorbeeld het aanpakken van de nu nog luidruchtige en harde vloer.

De fractie was blij met de warme ontvangst van en het open gesprek met Stef en Laura Huizer. De PvdA in Zoetermeer hoopt dat het circus zich na de zomervakantie helemaal gesetteld zal voelen in het CKC.