Kandidatenlijst

Met grote trots presenteert het bestuur van de PvdA Zoetermeer de kandidatenlijst voor de komende lokale verkiezingen. De lijst is uitgebreid en kent vele enthousiaste kandidaten uit diverse geledingen en wijken van Zoetermeer. De lijst is rijk aan diversiteit in zijn volle breedte en kent ervaren sociaaldemocraten en rode nieuwkomers. Het is een lijst die met recht een afspiegeling genoemd mag worden van Zoetermeer. De PvdA blijft strijden voor een kleurrijk, levendig en sociaal Zoetermeer, waar iedereen mee kan doen, waar we fijn en duurzaam wonen in het groen en waar we ons allemaal thuisvoelen. Ons motto is: Samen maken we de stad.

Onze top 8

1.       Margot Kraneveldt (54 jaar; Driemanspolder)

Margot is opnieuw onze lijsttrekker. Zij heeft 20 jaar ervaring in de politiek als lid en ondervoorzitter van de Tweede Kamer, als secretaris van de Tweede Kamer-fractie en als fractievoorzitter in Zoetermeer. Margot is gepokt en gemazeld in het politieke spel en draagt de idealen van de PvdA met veel overtuigingskracht uit. De afgelopen jaren heeft zij als fractieleider zowel in de coalitie als in de oppositie de PvdA-fractie een stevig en herkenbaar gezicht gegeven. Margot is een stevige persoonlijkheid, die bewezen heeft de fractie te kunnen leiden.

2.            Susanne Bout (50 jaar; Seghwaert)

Susanne heeft de afgelopen periode als raadslid gefunctioneerd en daarbij haar sporen meer dan verdiend. We kennen haar als een uitermate actief lid. Niet alleen binnen onze afdeling, maar ook in het Presidium van de PvdA en daarvoor als bestuurslid en campagnecoördinator. Ze is ook fractiemedewerker van de PvdA Zuid-Holland geweest. Zij laat zich zien als een gedreven sociaaldemocraat. Susanne heeft een brede belangstelling voor de onderwerpen die zich in de gemeenteraad voordoen en bezit het daarvoor vereiste vakmanschap en uithoudingsvermogen.

3.             Sicco Louw (53 jaar; Oosterheem)

Sicco is sinds enige jaren heel actief in onze afdeling. De laatste raadsperiode heeft hij als commissielid gefunctioneerd en kent het raadswerk dus van dichtbij. Hij is een getogen Zoetermeerder en is al meer dan dertig jaar actief (geweest) in allerlei maatschappelijke organisaties in het onderwijs en de sport. Hij heeft diverse functies bekleed op verschillende ministeries. Momenteel is hij werkzaam als interim-manager binnen de Rijksoverheid. Sicco is geïnteresseerd in financiën, economische aangelegenheden en mobiliteit, maar eigenlijk heeft alles zijn belangstelling.

4.             Yuri Nikerk (38 jaar; Dorp)

Yuri is een nieuwkomer in onze partij, maar heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot een doorgewinterde partijgenoot. Inmiddels is hij fractiemedewerker en volgt hij het werk in de raad en de commissies van nabij. Hij is in staat om snel tot de kern door te dringen en is heel enthousiast in de wijze waarop hij meedenkt en meewerkt. Yuri vindt dat de partij meer oog moet hebben voor wat we wel bereiken, dus dat we meer onze successen moeten vieren. In het dagelijkse leven is Yuri werkzaam als docent Burgerschap bij een roc, maar ook is hij actief in de cultuursector, onder andere als acteur en regisseur.

5.             Nilüfer Sağir (31 jaar; Oosterheem)

Nilüfer is een nieuwkomer in onze partij. Zij is iemand die in tegenslagen zich laat kennen als een idealistische doorzetter. Ze heeft haar bachelor gehaald in rechten en is werkzaam op het Ministerie van Economische Zaken. Ze heeft een brede belangstelling voor de onderwerpen die in de gemeenteraad spelen. Nilüfer heeft de PvdA overtuigd van haar capaciteiten en groeimogelijkheden. Ze wordt in staat geacht om als raadslid te functioneren en zal, als ze niet onmiddellijk wordt verkozen, graag ook als commissielid betrokken zijn bij de fractie.

6.              Shamier Madhar (46 jaar; Oosterheem)

In Zoetermeer is Shamier iemand met een groot netwerk, onder meer door zijn voorzitterschap bij het ILOZ (het Interlevensbeschouwelijk Overleg Zoetermeer), als voorzitter van de Stichting Rijkt en als kerndeelnemer van de Coalitie De kracht van Zoetermeer. De band tussen Shamier en de PvdA is al jaren goed.
Shamiers drijfveer is het streven naar een inclusief Zoetermeer met compassie. Hij wil graag betrokken worden bij het werk van de fractie en eventueel als commissielid het politieke handwerk onder de knie krijgen.

7.             Ineke van den Berg (48 jaar; Meerzicht)

Ineke is zelfstandig raadslid, nadat ze afscheid heeft genomen van de SP. Ze heeft zelf een zeer bewuste keuze gemaakt voor het lidmaatschap van de PvdA. Ineke kent onze dossiers en standpunten erg goed. Ze is opgeleid in en werkzaam in het Sociaal Domein. Ze studeert nu Sociaal Werk, een hbo-studie. Ineke wil zich in de fractie sterk maken voor een sociaal, divers en duurzaam Zoetermeer.

8.           Leo Welschen (72 jaar; De Leyens)

Leo is lang werkzaam geweest bij de landelijke brancheorganisatie voor groothandel, import en export van Groente en Fruit in Den Haag – uiteindelijk jaren als algemeen secretaris. Leo is de laatste jaren allengs meer betrokken geraakt bij onze partij. Leo is een graag geziene gast bij onze activiteiten en ook in onze actieve leden app-groep levert hij vaak een positieve bijdrage. Hij is een innemende en intelligente man die sterk is in analytisch en beleidsmatig denken.

Onze andere kanjers:

1. Daphne Disco