4 april 2017

Afscheid van Nawzad Sulaiman

Ons langstzittende fractielid Nawzad Sulaiman nam gisteren officieel afscheid tijdens de raadsvergadering. Nawzad, die door vele van zijn collega’s in de raad en de commissies (en zeker in onze fractie) zeer gewaardeerd wordt voor zijn inzet, kennis, tact en vriendelijke karakter, ontving lovende woorden van burgemeester Charlie Aptroot.

De reden dat Nawzad stopt als commissielid is, omdat hij voor zijn werk veel en lang in het buitenland is en hij het gevoel heeft dat hij dan niet meer goed zijn commissiewerk in de raad kan doen. De PvdA-fractie vindt het jammer dat hij stopt, maar respecteert uiteraard zijn beslissing. We kennen Nawzad als iemand die zijn werk voor de raad gewoon goed wil doen. Als dat vanwege drukke werkzaamheden niet meer optimaal kan, dan is dit een juiste beslissing.

Nawzad heeft zich in zijn jaren als raadslid en commissielid met name ingezet voor de zorg. Zijn actieplan tegen eenzaamheid bijvoorbeeld werd een aantal jaren geleden door het college overgenomen en tot beleid verklaard. Hij maakte zich ook sterk voor ondersteuning van mantelzorgers en cliënten in de zorg. Andere aandachtspunten van Nawzad waren radicalisering en integratie.

De PvdA-fractie gaat Nawzads deskundige inbreng, kritische blik en sympathieke, bindende persoonlijkheid missen! Maar gelukkig blijft hij gewoon actief in de Zoetermeerse PvdA.

Bewaren