Grotere bijeenkomsten PvdA Zoetermeer afgelast

Door Wouter de Kwant op 13 maart 2020

Grotere bijeenkomsten PvdA Zoetermeer afgelast

Beste leden en belangstellenden,

Jullie hebben vast ook naar de persconferentie van eerder vandaag gekeken. Een groot pakket aan maatregelen moet verdere verspreiding van het Coronavirus in Nederland vertragen. Vanuit de PvdA Zoetermeer volgen wij de adviezen van de overheid, het RIVM en de landelijke PvdA. Naar aanleiding van de nu ontstane situatie, inclusief de gesprekken die wij hebben gevoerd met sprekers, locaties en overige externe genodigden, hebben wij, fractie en bestuur, besloten om eigen maatregelen te treffen. Daarover willen we jullie in dit bericht informeren.

Richtlijn

Tot en met 31 maart geldt binnen de PvdA het volgende:

• Voor bijeenkomsten met minder dan 100 personen heeft het landelijke partijbestuur aan de afdelingen geadviseerd om activiteiten waar mogelijk telefonisch of digitaal te organiseren. Indien dat niet kan is het advies gegeven de bijeenkomst naar een later moment te verzetten, tenzij er een onoverkomelijke reden voor is.
  • Het kabinet verbiedt tot en met 31 maart alle evenementen voor meer dan 100 personen. Evenementen van meer dan 100 man zullen dan ook (automatisch) geen doorgang vinden.

Betrokken activiteiten

Met de punten die hiervoor benoemd zijn in het achterhoofd, zijn er drie bijeenkomsten die in de knel komen, te weten:

• Het Rode Café met Pubquiz van 13-03-2020
  • De ALV van 18-03-2020
  • De bijeenkomst waar wij de resultaten van onze enquête “Wat zou u doen met 95 miljoen?” met alle belangstellenden bespreken op 31-03-2020

De PvdA Zoetermeer vindt het niet verantwoord om deze activiteiten op dit moment te laten plaatsvinden. Daarnaast kunnen en willen wij ook niet voor ons rekening nemen dat door middel van onze bijeenkomsten het risico op besmetting zou worden vergroot. Alle drie de activiteiten zullen door deze nieuwe, bijzondere omstandigheden worden uitgesteld naar een andere datum. De nieuwe datums zijn nog niet bekend, uiteraard houden wij jullie hiervan op de hoogte. Ook hebben jullie over deze ontstane situatie nog een mail ontvangen van het landelijke partijbestuur.

Slot

Het is een uitzonderlijke situatie waar we mee te maken hebben. De maatregelen van het RIVM moeten ervoor zorgen dat het virus zich niet verder verspreidt. Dat uitgangspunt vinden we heel belangrijk en doet een beroep ons collectieve vermogen. We zijn met veel verschillende partijgenoten, oud en jong, maar allemaal even betrokken. Om af te sluiten met een citaat van onze partijvoorzitter Nelleke Vedelaar: “Let een beetje op jezelf en op elkaar”.

Namens de fractie en het bestuur,

Wouter de Kwant
Secretaris PvdA Zoetermeer

Wouter de Kwant