14 maart 2017

Held van de week: HABO GWW

Iedereen telt bij HABO GWW

Helden, wie kent ze niet?
We kennen ze allemaal; echte doeners die het verschil maken. Mensen die met hun poten in de klei staan, die iedere dag het verschil maken: de wijkagent, de jeugdtrainer van je voetbalclub, die inspirerende lerares, de buurtvader in die lastige wijk. Dit zijn de mensen die dagelijks hun steentje bijdragen aan een mooier Nederland en een mooier Zoetermeer. Zij helpen ons vooruit. De PvdA wil deze mensen een gezicht geven.

Daar doet de PvdA Zoetermeer op lokaal niveau graag aan mee. We bezoeken maandelijks lokale helden om ze in het zonnetje te zetten. In de aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen doen we dit zelfs wat vaker. Deze keer brachten we een bezoek aan HABO GWW.

HABO GWW Zoetermeer
Opgericht in 1921 door Willem Drees, bouwen ze bij HABO GWW in Zoetermeer, Den Haag en Alphen aan den Rijn met 75 vaste collega’s voort op een rijke traditie van aanpakken en afspraken waarmaken. Inmiddels horen ze bij de BAM-groep, maar de opzet van dit bedrijf is steeds hetzelfde gebleven. Ze werken aan infrastructuur, zoals bestratingen, rioleringswerken en leidingstelsels. Daarnaast nemen ze bouwkundige projecten aan, zoals beton- en timmerwerken. HABO GWW heeft grondwerkers, stratenmakers en buurtconciërges in dienst, of leidt ze zelf op. HABO GWW neemt graag mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt op in hun team, meer dan de wettelijke voorgeschreven aantallen. Voor directeur Ronald Baptiste en zijn mensen is dit niet meer dan normaal. Dat maakt het team van HABO GWW volgens de PvdA nou juist zo bijzonder!

Held van de week!
Kandidaat-Kamerlid Anja van Zantvoort (lijst 2 nummer 64 voor de PvdA) zet tijdens deze campagne vrijwilligers die zich inzetten voor een sociaal en sterk Zoetermeer in het zonnetje als Held van de week. “Ik vind het geweldig dat een bedrijf als HABO GWW dat gewoon rendement moet maken geheel vrijwillig, zonder subsidie, voor mensen die buiten de boot dreigen te vallen ruimhartig plaats inruimt in hun team. Dat is echt bijzonder in deze tijd. Bij HABO GWW is niet het proces leidend, maar de mensen. Daardoor zitten werknemers beter in hun vel en werkt het hele team beter. HABO GWW belichaamt goed werkgeverschap, biedt overtuigd, warm en sociaal kansen aan iedereen en doet dat samen met de buurten en de gemeente waarin ze als bedrijf hun brood verdienen. Zo kan het dus ook, zo hóórt het ook! Zij laten zien dat het ook voor ondernemers goed uitpakt als ze iedereen kansen bieden. Iedereen heeft tenslotte talenten en verdient kansen! Dit ondernemerschap heeft echt de toekomst! Mijn handen jeuken om me daar in de Tweede Kamer hard te voor maken. Ik hoor daar verder helemaal niemand over!”, aldus van Zantvoort. Van Zantvoort liet het overigens niet bij mooie woorden. Namens de PvdA overhandigde ze een boek over Willem Drees en natuurlijk ontbraken ook de rode rozen niet.

Benieuwd naar de aanpak van HABO GWW? Meer informatie daarover kunt u lezen op http://www.habogww.com/.

Bewaren