Heropening Egelopvang

17 mei 2022

Heropening Egelopvang

Afgelopen zaterdag vond de heropening van de opgeknapte en uitgebreide Egelopvang Zoetermeer aan de Spectrumsingel plaats. Burgemeester Michel Bezuijen heeft de opening verricht. Namens de PvdA Zoetermeer was bestuurslid Wiam Rida aanwezig.

Wiam:”Egels zijn een belangrijk aspect van de natuur, waar ook wij deel van uitmaken. Egels worden met uitsterven bedreigd. Het is daarom des te belangrijker aandacht te besteden aan dit onderwerp en de cruciale rol die de Egelopvang Zoetermeer speelt in het in stand houden van de egelpopulatie. Wij waarderen het belangrijke werk van de Egelopvang enorm en feliciteren hen met de vernieuwde huisvesting!”

Fractievoorzitter Margot Kraneveldt: “De egelpopulatie is inderdaad heel belangrijk voor de biodiversiteit van Zoetermeer. En daarnaast zijn het gewoon ontzettend leuke diertjes die ik zelf ook in de tuin heb gehad.” Egels die hersteld zijn, gaan vaak eerst naar uitwentuinen, die speciaal voor hen zijn ingericht. Als dat goed gaat en ze weer gewend zijn aan het buitenleven, worden ze uitgezet in de vrije natuur.
Margot: “Wij hebben in het verleden diverse egels opgevangen in onze omheinde tuin, zodat we ze veilig de winter door konden helpen. In de lente hebben we ze in het Balijbos uitgezet.”

Meer weten? Lees ook het bericht bij de Egelopvang zelf en het bericht in het AD Zoetermeer.
Iets doen voor de egels? Help mee, word vrijwilliger.