Kandidatenlijst PvdA Zoetermeer bekend

Door Margot Kraneveldt op 30 november 2017

De leden van de Partij van de Arbeid in Zoetermeer hebben tijdens de algemene ledenraad van 29 november de definitieve kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018 vastgesteld. Eerder dit jaar werd fractievoorzitter Margot Kraneveldt door de leden al verkozen tot lijsttrekker.

Oud-commissielid Susanne Bout staat op twee. Huidig commissielid Marissa van der Tol staat op vier. Hoogste nieuwkomers zijn Sicco Louw (drie) en Ramie Al Moukhaibar (vijf), beiden bekend en actief binnen de Zoetermeerse PvdA-afdeling. De top-10 wordt verder gecompleteerd door Ton Glissenaar, Sacha van Vlaardingen, Jan Geerdes, Nawzad Sulaiman en Ineke Padding.

De huidige raadsleden Chantal Walther en Daphne Disco hebben aangegeven vanwege drukke werkzaamheden en gezinsuitbreiding met het raadswerk te willen stoppen. Zij staan als lijstduwers op de lijst, samen met Statenlid Naomie Matil, wethouder Kuiper en voormalige wethouders Lennie Huizer, Frans Muijzers en Erris Oskam.

Lijsttrekker Margot Kraneveldt: “De lijst bevat een mooie mix van oudgedienden en nieuwkomers, jonge en oudere mensen. En allemaal met verschillende soorten werkervaring, culturele achtergronden en interesses. Daar ben ik blij mee en trots op. Onze top-10 bestaat onder andere uit een fractiemedewerker bij de Provincie, een onderwijsadviseur, een student, een onderwijzer, een directeur van een ministerie en twee ondernemers. Zij vormen een enthousiast en gedreven team om samen met onze partijvrijwilligers een mooie campagne in te gaan. Onder het motto ‘Bouwen aan Zoetermeer’ gaan we voor een klinkend verkiezingsresultaat!”.

De voltallige kieslijst voor de PvdA in Zoetermeer ziet er als volgt uit:

1. Margot Kraneveldt
  27. Taco Kuiper
  28. Erris Oskam
Margot Kraneveldt

Politiek bedrijven zit me in het bloed, van 2003 tot 2012 op landelijk niveau als Kamerlid en sinds maart 2014 als volksvertegenwoordiger dichterbij huis: in mijn eigen stad, in ‘mijn’ Zoetermeer. In een leuk, gedreven, betrokken en deskundig fractieteam, met hulp van vele leden die ons inhoudelijk ondersteunen. Graag ga ik nog een raadsperiode door,

Meer over Margot Kraneveldt