Nieuwe voorzitter benoemd op ALV

26 maart 2021

Nieuwe voorzitter benoemd op ALV

Donderdag 25 maart jl. was de goed bezochte, digitale Algemene Leden Vergadering van PvdA Zoetermeer. Er zijn vele belangrijke, verplichte beslissingen genomen, zoals: de goedkeuring Jaarrekening 2020 & decharge bestuur over 2020, samenstelling nieuwe kascommissie, opdracht Onafhankelijke Commissie voor de kieslijst van Gemeenteraadsverkiezingen 2022 (afgekort: GRV22), procedure kandidatenlijst GRV22 en ontwikkeling verkiezingsprogramma GRV22.)

We hebben ook uitgebreid teruggeblikt op de verkiezingen en vooruit geblikt op een mogelijke samenwerking met andere linkse partijen (vooral met GL). Daarnaast heeft de fractie verteld over de actuele ontwikkelingen in Zoetermeer, zoals de plannen voor en het verzet tegen de hoge woontorens, het referendum over het afvalbeleid, De Entree: met of zonder corporaties?, de cultuurnota komt eraan, thema veiligheid, etc.)

Maar vooral agendapunt 9 willen we er vandaag even uitlichten:

We hebben een nieuwe voorzitter!

Michael Jurriaans

Na 7 jaar heeft onze afdeling afscheid genomen van Michael Jurriaans als afdelingsvoorzitter. Michael blijft nog wel betrokken bij het bestuur (hij wordt algemeen bestuurslid en campagneleider voor de GRV22), maar hij gaat ook meer genieten van zijn pensioen en meer tijd besteden aan zijn familie en zijn sportieve hobby’s. Michael had vorig jaar al aangegeven na de verkiezingen van maart 2021 te willen stoppen als voorzitter.

Ramie al Moukhaibar

De door de ALV benoemde selectiecommissie, samengesteld uit Margot Kraneveldt, Marjan Sieben en Edith Snoeij (voorzitter), heeft de 36-jarige Ramie Al Moukhaibar enthousiast voorgedragen als nieuwe voorzitter. Ramie is op dit moment ook commissielid in de fractie. Hij wil dit blijven tot aan de gemeenteraadsverkiezingen. De reglementen en statuten maken dit niet onmogelijk. De fractie, het bestuur en de ALV stemmen hiermee in, omdat de dubbele rol een relatief beperkte periode betreft, namelijk tot de nieuwe gemeenteraad in 2022, en Ramie heeft aangegeven dat hij zich niet opnieuw verkiesbaar zal stellen voor de gemeenteraad. De selectiecommissie trof in de gesprekken een enthousiaste Ramie aan die voortvarend aan de slag wil. Ramie is bij acclamatie benoemd.

In een kort interview vandaag geeft Ramie aan zich vereerd te voelen onze nieuwe voorzitter te mogen zijn. Hij wil zich voornamelijk inzetten voor verjonging van de afdeling en voor meer dynamiek in de afdeling. “Wacht niet op een goede toekomst, maak er een!, is een van mijn motto’s”, zo geeft hij aan. Dat wil hij voor de afdeling ook doen. En uiteraard is de blik gericht op de verkiezingen van volgend jaar voor de gemeenteraad.

Wij bedanken Michael hartelijk voor zijn tomeloze inzet.
En wij wensen Ramie heel veel plezier en succes in zijn nieuwe functie.