PvdA blij met studentenwoningen in Zoetermeer

16 februari 2018

De PvdA in Zoetermeer is blij met de visie ‘Dutch Innovation Park’. Hierin wordt ruimte gemaakt voor 600 studentenwoningen in Zoetermeer. Studenten van de ICT-afdeling van de Haagse Hogeschool in Zoetermeer hebben de behoefte om dicht bij het Dutch Innovation Park te wonen.

PvdA-commissielid Marissa van der Tol: “Ik ben blij dat Zoetermeer ervoor kiest om van het Dutch Innovation Park een grote campus te maken. Hiermee kunnen studenten van de Haagse Hogeschool straks dichtbij school wonen.”

De PvdA maakt zich al een aantal jaren sterk voor studentenhuisvesting. “De fractie hoort al een aantal jaar dat Zoetermeerse jongeren die bijvoorbeeld in Delft of Rotterdam studeren ook behoefte hebben aan studentenwoningen in Zoetermeer. Het College onderzoekt nu hoe groot die behoefte is. Wij zijn erg benieuwd naar de uitkomsten van dat onderzoek en zijn blij dat de gemeente dit in de visie heeft verwerkt”, aldus van der Tol.

Op 6 november 2017 is door de PvdA-motie ‘Behoefte aan studentenwoningen/-kamers’ in de gemeenteraad aangenomen. In juni 2017 is de motie ‘Ambitieus plan voor schaalsprong Dutch Innovation Park (DIP)’ aangenomen. Het college heeft als uitwerking van deze motie de visie ‘Dutch Innovation Park’ opgesteld. Op 5 maart 2018 wordt door de gemeenteraad over de visie besloten.