PvdA vraagt naar halve bestrating Voorhamstraat

Door Sicco Louw op 5 augustus 2019

PvdA vraagt naar halve bestrating Voorhamstraat

De Voorhamstraat in de wijk Palenstein is kort geleden opnieuw bestraat. Echter, alleen de zijde van de gerenoveerde woningen van de Goede Woning heeft een keurige nieuwe stoep gekregen. De bewoners van de Vestiawoningen in dezelfde straat hebben geen nieuwe stoep gekregen, terwijl ook hun woningen niet zijn gerenoveerd. De PvdA Zoetermeer heeft het college om uitleg gevraagd.

Ze zien er keurig uit, de nieuwe woningen van De Goede Woning in de Voorhamstraat. Gerenoveerd en duurzaam gemaakt. Datzelfde geldt voor de stoep, helemaal nieuw betegeld. Kijk je echter aan de andere kant van de straat, dan zie je daar woningen van Vestia. En voor de deur een oude stoep. “Hier wordt blijkbaar met twee maten gemeten,” aldus commissielid Sicco Louw van de PvdA Zoetermeer.

De PvdA is blij met het beleid van de Gemeente om de wijk Palenstein flink te verduurzamen. “Deze wijk is een voorbeeld voor heel Nederland. Regelmatig komen bestuurders uit andere gemeenten kijken hoe Zoetermeer dit aanpakt. Ik neem niet aan dat de wethouder die bezoekers dan graag in de Voorhamstraat laat zien hoe we hier met nieuwe bestrating omgaan,” gaat Louw verder. Betrokken bewoners hebben bij navraag gehoord dat het budget van de gemeente op is. Dat kan volgens de PvdA niet waar zijn. De PvdA heeft de wethouder gevraagd wanneer de andere zijde van de Voorhamstraat nieuwe bestrating krijgt. Ook wil de PvdA weten welke actie de wethouder onderneemt richting Vestia, die haar woningen nog niet heeft gerenoveerd en duurzaam heeft gemaakt.

“De gemeente wil terecht van Palenstein een duurzame voorbeeldwijk maken, dan moet de wethouder zorgen dat alle corporaties hieraan bijdragen. Dus ook Vestia,” besluit Louw.

Sicco Louw

Hier sta ik voor: 1. Bestaanszekerheid voor iedereen 2. Samen leven, samen zorgen voor elkaar en de stad, betrokkenheid 3. Zoetermeer als fijne woon- en leefstad Het grootste ideaal van de PvdA is dat iedereen kans heeft op werk. Dat levert namelijk niet alleen inkomen op, maar ook een betekenis in deze maatschappij. En natuurlijk

Meer over Sicco Louw