Door Margot Kraneveldt op 19 oktober 2017

Thema-avond mobiliteitsvisie

PvdA Zoetermeer nodigt leden en belangstellenden uit voor een thema-avond over mobiliteit. Dit is op donderdag 26 oktober 2017 om 20:00 uur op het partijkantoor van PvdA Zoetermeer aan Bredewater 16. Aanmelden kan per mail via [email protected].

Dit najaar wordt in de gemeenteraad de mobiliteitsvisie behandeld. Daarin zet het college van burgemeester en wethouders uiteen welke kansen en knelpunten er zijn op het gebied van verkeer en vervoer in en om Zoetermeer. Verder wordt gekeken naar welke maatregelen nodig zijn om Zoetermeer op het gebied van infrastructuur nog beter te ontsluiten en het gebruik van het OV en de fiets te bevorderen.

De PvdA-fractie zal een korte presentatie geven over de belangrijkste elementen van de Mobiliteitsvisie. Daarna zal Willem Benschop, tot vorig jaar directeur vervoersautoriteit van de Metropoolregio, de groep meenemen in de laatste ontwikkelingen op het gebied van mobiliteit: wat zijn de meest recente inzichten en waar liggen de kansen en bedreigingen voor Zoetermeer en de regio? Tot slot wordt het gesprek met elkaar aan gegaan om tot antwoorden en ideeën te komen.

Margot Kraneveldt

Politiek bedrijven zit me in het bloed, van 2003 tot 2012 op landelijk niveau als Kamerlid en sinds maart 2014 als volksvertegenwoordiger dichterbij huis: in mijn eigen stad, in ‘mijn’ Zoetermeer. In een leuk, gedreven, betrokken en deskundig fractieteam, met hulp van vele leden die ons inhoudelijk ondersteunen. Graag ga ik nog een raadsperiode door,

Meer over Margot Kraneveldt