Wethouder Taco Kuiper op werkbezoek in Nicaragua

14 juli 2017

De stad Jinotega (Nicaragua) is, sinds 1982, één van de partnersteden van onze stad. Dit houdt in dat de steden elkaar ondersteunen op diverse vlakken en kennisnemen van elkaars culturen.

Het doel van het werkbezoek is om te zien welke resultaten er met Zoetermeerse hulp tot nu toe zijn bereikt, maar ook om te zien wat in de komende jaren nog mogelijk is. Aan het eind van het bezoek worden dan ook voorbereidingen getroffen voor een handelsmissie van Nicaragua aan Nederland in het voorjaar van 2018.

Naast wethouder Kuiper zijn ook verschillende andere gemeentebestuurders, ambtenaren en particuliere stedenbandorganisaties van de steden Maastricht, Helmond, Gennep en Tilburg mee. Ook neemt de Nederlandse ambassade voor Midden-Amerika deel. De organisatie van het werkbezoek ligt in handen van het Landelijk Beraad Stedenbanden Nederland Nicaragua (LBSNN). De Europese Unie financiert dit werkbezoek.

Wethouder Taco Kuiper is een week in Jinotega. Daarover maakte hij diverse vlogs:

Meer weten over Jinotega? Kijk eens op http://jinotega.nl/ of https://www.facebook.com/vriendenvanjinotega/