Zetelwinst voor PvdA dankzij jullie!!

19 maart 2022

Zetelwinst voor PvdA dankzij jullie!!

Het leek er woensdagavond na de laatste tussenstand (met 98% van de stemmen geteld) nog op dat we op 2 zetels zouden blijven steken. Dat zorgde natuurlijk voor teleurgestelde gezichten…
Maar hoe leuk is het dan dat je de volgende dag opstaat en hoort dat we waarschijnlijk toch 3 zetels hebben??? Het duurde even voordat het verlossende woord kwam, maar jullie begrijpen dat er donderdagavond heel wat vreugdedansjes zijn gemaakt en telefoons zijn ontploft!

We houden nog een kleine slag om de arm, want pas maandagochtend wordt de uitslag helemaal definitief vastgesteld. De voorlopige uitslag staat op de website van de gemeente Zoetermeer: www.zoetermeer.nl/verkiezingen. De definitieve uitslag wordt door het centraal stembureau vastgesteld tijdens de openbare zitting van maandag 21 maart 2022 om 10.00 uur in de raadzaal, Engelandlaan 502.

Er hebben zeker meer mensen op ons gestemd dan in 2018. Het ziet er echt naar uit dat we weer de weg omhoog hebben gevonden. En dat is fantastisch nieuws! Het is geweldig dat het harde werken van de PvdA is beloond. En dat mensen zien dat onze partij, die met 5% van de zetels maar liefst 20% van alle voorstellen in de gemeenteraad heeft gedaan, wel degelijk voor ze opkomt!

Susanne, Sicco en Margot zijn nu in de raad gekozen. Yuri, Nilüfer en Shamier zijn onze beoogde commissieleden. Mochten we, nu we 3 zetels hebben, meedoen met de coalitieonderhandelingen en/of zitting nemen in het presidium, dan kan dat nog verschuiven en dan komt ook Ineke in beeld als commissielid. Maar: de VVD is nu aan zet, dus we gaan kijken wat er in de komende dagen en weken gaat gebeuren. Natuurlijk houden we jullie op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen. En we zien elkaar natuurlijk op de ALV.

Ik ben ontzettend trots op onze leden: want zonder onze leden hadden we niet dit mooie resultaat kunnen neerzetten. Zij hebben ons gesteund, op wat voor manier dan ook. Velen van hen hebben actief aan de campagne meegeholpen. We hebben Zoetermeer wekenlang rood gekleurd. Niet alleen op straat, maar ook op sociale media en in de pers. We hebben alles uit de kast getrokken, tot animatievideo’s en filmpjes in gebarentaal aan toe. En met succes.

Heel veel dank voor jullie inzet, betrokkenheid, enthousiasme en steun! Samen maken we de partij, en samen maken we de stad straks steeds een klein beetje mooier, socialer en duurzamer. De nieuwe fractie heeft er zin in!

Margot Kraneveldt
Fractievoorzitter en lijsttrekker PvdA Zoetermeer