Zoetermeerders bezorgd over eigen bijdrage WMO

Door Margot Kraneveldt op 27 november 2017

Afgelopen zaterdag stond de PvdA Zoetermeer weer met de Rode Kraam op het Promenadeplein in het Stadshart. Bij deze maandelijkse activiteit vroeg de PvdA dit keer aan de Zoetermeerders naar hun ideeën voor de stad. De PvdA wil bouwen aan Zoetermeer, waar wil de Zoetermeerder verbeteringen zien? Allerlei onderwerpen van zorg en wonen tot werk en winkelen passeerden de revue.

Ook dit keer vonden er interessante gesprekken plaats in en om de Rode Kraam. Margot Kraneveldt (lijsttrekker en fractievoorzitter): “Het winkelend publiek kon ideeën en wensen op een briefje schrijven en deze op onze bouwstenen hameren. Het is fijn te constateren dat veel inwoners heel tevreden zijn over Zoetermeer. Maar net zo geïnteresseerd zijn we in de persoonlijke gesprekken met mensen die aangeven dat het nog steeds niet goed genoeg gaat met ze. Terugkerende onderwerpen aan onze kraam zijn de tekorten bij de sociale werkvoorziening en de eigen bijdrage in de WMO. Er wordt te weinig gekeken naar het echte besteedbare inkomen, dat van sommige mensen gewoon te laag is om die eigen bijdrage van te betalen. Meer maatwerk is nodig. Ook het zwembad met vrij zwemmen wordt vaak aangegeven bij de Rode Kraam. Alle wensen en ideeën bespreken we in de fractie en krijgen, als ze passen, een plek in het verkiezingsprogramma”, aldus Kraneveldt.

Onder het motto ‘Bouwen aan Zoetermeer’ blijft de PvdA werken aan een gezonde, sociale en leefbare stad, waar iedereen meedoet, aan het werk is, fijn kan wonen en de zorg en ondersteuning krijgt die nodig is. Bestuursvoorzitter Michael Jurriaans: “We pikken signalen op dat mensen uitkijken naar de verkiezingen van maart volgend jaar. Wij ook!”

Volgende maand is er weer een Rode Kraam. Dan begroeten onze kerstmannen en kerstvrouwen u graag op zaterdag 16 december in de stad. Er is altijd iemand uit de fractie om met u in gesprek te gaan.

Margot Kraneveldt

Politiek bedrijven zit me in het bloed, van 2003 tot 2012 op landelijk niveau als Kamerlid en sinds maart 2014 als volksvertegenwoordiger dichterbij huis: in mijn eigen stad, in ‘mijn’ Zoetermeer. In een leuk, gedreven, betrokken en deskundig fractieteam, met hulp van vele leden die ons inhoudelijk ondersteunen. Graag ga ik nog een raadsperiode door,

Meer over Margot Kraneveldt

Waar ben je naar op zoek?