Ombudsteam

Steuntje in de rug nodig?

Het Ombudsteam is er voor iedere inwoner van Zoetermeer. Met wat voor vraag je ook komt, wij proberen je een (begin van een) antwoord te geven.

• Loop je vast in een woud van regels en wetten?
  • Voel je je onrechtvaardig behandeld door een gemeentelijke instantie?
  • Heb je problemen in de afhandeling van uw verzoek bij een (semi-) overheidsinstelling?
  • Heb je een probleem met het energiebedrijf of uw woningcorporatie?
  • Duurt je uitkeringsaanvraag veel te lang?
  • Heb je betaalachterstanden?

Dit zijn maar enkele vragen waar wij in het Ombudsteam mee te maken hebben gehad. Het zijn vragen waar Zoetermeerders tegenaan zijn gelopen. Het Ombudsteam van de PvdA Zoetermeer ondersteunt je in het zoeken naar een oplossing voor jouw probleem (op het gebied van wonen, inkomen, werk, gezondheid, onderwijs, zorg etc.). Je kunt ook bij ons terecht als je van mening bent dat je onvoldoende gehoor vindt bij officiƫle instanties.

Schakel het PvdA Ombudsteam in!

PvdA-lid of niet, het Ombudsteam is er voor elke inwoner van Zoetermeer. We proberen voor iedereen een antwoord te vinden. In de eerste plaats door je te helpen er zelf sterker uit te komen. Dat kan zijn door je door te verwijzen, je te wijzen op waar je informatie kunt vinden of oplossingsrichtingen aan te dragen. Met onze kennis over wet- en regelgeving en beschikbare netwerk kan het Ombudsteam bijdragen aan de oplossing van uw probleem. Het Ombudsteam denkt met je mee, zoekt uit en verwijst door naar de juiste persoon of instantie. Wanneer het probleem ook om een politieke oplossing vraagt, schakelt het Ombudsteam zijn netwerk in: raadsleden, wethouders, Statenleden, Tweede Kamerleden en zelfs de mensen in het Europees parlement, als dat moet!

Afspraak

Het Ombudsteam werkt op afspraak. Het is dus nodig dat je een afspraak maakt via de e-mail of via de telefoon (zie hieronder). Een goede voorbereiding is van belang: neem alles mee dat bij je vraag hoort en wacht vooral niet tot het te laat is met langskomen. Een afspraak wordt meestal gemaakt op het partijkantoor van de afdeling (Bredewater 16). Ook tijdens schoolvakanties zijn we telefonisch of via de e-mail bereikbaar.

Contactgegevens
Telefoon: 06-12063497. U krijgt dan meestal een voicemail. Spreek uw gegevens in en er wordt zo spoedig mogelijk contact met u opgenomen.
Ons e-mailadres is: OmbudsteamPvdAZoetermeer@gmail.com
Post kunt u sturen naar Ombudsteam PvdA Zoetermeer, Bredewater 16, 2715 CA Zoetermeer.