Graag geven we aan onze kinderen een planeet door die schoon en groen en leefbaar is, voor mens en dier. Klimaatbeleid is geen geldverkwistende linkse hobby van naïeve wereldverbeteraars, het is bittere noodzaak om te overleven. Want het klimaat verandert en extremen in het weer komen steeds vaker en heviger voor. Dat betekent dat we moeten overstappen op schonere energiebronnen, energie moeten besparen, moeten investeren in maatregelen tegen extreme hitte, droogte en wateroverlast en zorgvuldig moeten omgaan met onze leefomgeving.

Ook de inwoners en het bedrijfsleven in Zoetermeer zijn gebonden aan de afspraken in het Klimaatakkoord van Parijs uit 2015. Of we de doelstellingen gaan halen, hangt in grote mate af van de steden. Meer dan de helft van de CO2-uitstoot komt namelijk uit stedelijk gebied. Dus heeft Zoetermeer als derde stad van Zuid-Holland daarin ook een verantwoordelijkheid. De PvdA gaat ervan uit, dat onze gemeente samen met de Metropoolregio Rotterdam Den Haag, de Provincie en het Rijk alles op alles zet om de nu al merkbare gevolgen van de klimaatverandering op te vangen.

Klik hier voor meer informatie over ons verkiezingsprogramma