De PvdA wil dat iedereen in Zoetermeer de kans krijgt om met plezier in onze stad te wonen. In een veilige, groene en leefbare wijk met goede voorzieningen dichtbij huis. Een betaalbare huur- of koopwoning moet binnen een aanvaardbare tijd te vinden zijn. De wachttijd voor een betaalbare woningen moet flink omlaag. De PvdA vindt het belangrijk dat er meer sociale woningen voor starters en jonge gezinnen worden gebouwd en goede woonvoorzieningen voor ouderen. We bouwen voor bewoners, niet voor beleggers. En we bouwen alleen op plekken in de stad na samenspraak met omwonenden en met behoud van een groene en leefbare woonomgeving.

Niet alleen bouwen, bouwen, bouwen. Vergeet het groen en de voorzieningen niet.
De PvdA vindt dat in de Zoetermeerse Omgevingsvisie teveel nadruk wordt gelegd op éérst bouwen. Wij willen ook, en gelijktijdig met het bouwen zorgen voor een veilige en gezonde leefomgeving: je moet fijn kunnen wonen, werken en je vrije tijd door kunnen brengen. Rust, ruimte en groen is er veel in en om Zoetermeer en dat moet zo blijven. Winkelen in je omgeving, een bibliotheek in je wijk, een zwembad in de stad, goed werkend internet en een goede verkeersdoorstroming horen daarbij.

Klik hier voor meer informatie over ons verkiezingsprogramma