1 meiviering en speldjes!

1 mei 2021

1 meiviering en speldjes!

Vijf trouwe leden van de Partij van de Arbeid krijgen dit jaar het speldje voor hun 25- of 50-jarig
lidmaatschap. De afgelopen dagen is bestuursvoorzitter van PvdA Zoetermeer Ramie al Moukhaibar al bij drie van hen langs gegaan.

Ramie is op 29 april bij Lennie Huizer langs geweest. Zij is 50 jaar lid. Lennie heeft vanaf de jaren 80 keihard gevochten voor de rechten van vrouwen en voor mensen die het minder hebben. Lennie heeft verschillende functies bekleed (wethouder, gedeputeerde, burgemeester) en is voor velen dan ook geen onbekende. Ramie: “Het was een leuk maar vooral inspirerend gesprek met Lennie. Wij hebben teruggeblikt naar hoe het in Zoetermeer was en hoe het nu geworden is. Ook hebben wij het gehad over haar huidige nevenfuncties en hoe zij tot op de dag van vandaag er alles aan doet om op te komen voor alle Zoetermeerders”. Lennie: “De reden dat ik na 50 jaar nog steeds bij PvdA zit is, omdat ik vind dat de sociaaldemocratie als missie nooit voltooid zal zijn”.

Op 30 april had Ramie met Krishna Autar afgesproken. Krishna is al 25 jaar lid van onze partij. Krishna Autar is onderwijskundige en pedagoog. Krishna heeft in het verleden verschillende functies mogen bekleden en onze idealen binnen de Zoetermeerse gemeenteraad mogen verdedigen als raadslid van 2006 tot 2014. Onderwijs was en is nog steeds zijn passie.

Vandaag, 1 mei, is Ramie bij Koert Vrijhof geweest. Koert is al 25 jaar lid van onze afdeling. Koert is een echte vakbondsman en heeft zich 40 jaar voor Abvakabo FNV ingezet. Voor ons is hij een gewaardeerd lid, die bij de ALV’s van de afdeling vaak met goede tips en adviezen komt en graag meedenkt over lastige kwesties. Afgelopen Tweede Kamerverkiezingen heeft Koert nog voor ons geflyerd in weer en wind.

Met alle leden waar we langs zijn geweest hebben we een afspraak gemaakt om na het versoepelen van de maatregelen rondom corona fysiek af te spreken om onder genot van een kop koffie gezellig bij te praten. Dat zullen we met de andere 2 leden die van ons binnenkort nog een speldje ontvangen ook afspreken.

En wat doen we verder op de Dag van de Arbeid?

We wilden graag een fietstocht organiseren dit jaar, maar door de lockdown vanwege corona – en niet wetende wanneer er een versoepeling aan zat te komen – heeft het bestuur er ook dit jaar weer voor gekozen om digitaal bij elkaar te komen. Grote groepen buiten zijn nog steeds niet toegestaan, dus dan maar digitaal. Onze secretaris Wouter de Kwant heeft voor vanavond 20.00 uur een gezellige bijeenkomst mét Kahoot in elkaar gezet. Dat belooft wat! Al onze leden zijn van harte welkom via SamenOnline op MijnPvdA om mee te doen. Zet zelf je koffie/thee, gebak of chips en een borrel klaar en doe gezellig met ons mee!