Einde zomervakantie – start nieuw politiek seizoen

29 augustus 2022

Einde zomervakantie – start nieuw politiek seizoen

In de zomervakantie konden we het even rustiger aan doen. En dat was nodig. Politici krijgen het elk jaar drukker en we waren wel even toe aan een rustiger schema. Maar ook in de zomervakantie hebben we niet helemaal stilgezeten:

• Margot en Susanne zijn achter de schermen bezig geweest zoveel mogelijk informatie in te winnen over de mogelijkheden om ons ziekenhuis overeind (en de spoedeisende hulp open) te houden.
  • Margot, Susanne en Yuri zijn op werkbezoek geweest bij Museum de Voorde, om met de interim-directeur te praten over de voorgenomen plannen van het college om de subsidie voor het museum stop te zetten.
  • Yuri heeft een probleem aangekaart met de geleidestroken in het Stadshart. Wethouder Jan Iedema heeft in middels een reactie gegeven: “het is opgepakt en we gaan kijken hoe het snel opgelost kan worden“.
  • Achter de schermen is Shamier bezig geweest met een dame die waarschijnlijk vorig jaar ten onrechte geen mantelzorgvergoeding heeft gekregen van de gemeente toen ze het aanvroeg.
  • Susanne heeft een dame geholpen die door de zorginstelling waar ze woont niet netjes behandeld is en daar een zaak van wil maken.
  • Michael heeft namens ons Ombudsteam zijn best gedaan voor iemand bij wie voor het eerst in jaren de kwijtschelding van de gemeentelijke belastingen is afgewezen, omdat er uit wordt gegaan van een momentopname van de inkomsten in plaats van de echte maandinkomsten. Zo lijkt het of deze mevrouw teveel geld op haar rekening had, terwijl mevrouw in werkelijkheid geen cent te makken heeft.
  • En natuurlijk hebben we ons goed laten informeren over het verschrikkelijke nieuws over de boa’s die aangevallen zijn, half augustus.

Afgelopen maandag was de officiële opening van het nieuwe politieke seizoen. En afgelopen week hebben Sicco en Margot al weer een dagje ‘stage’ gelopen met de mensen van De Binnenbaan die werken in de plantsoenendienst en bij  Nedcargo in Waddinxveen.

Gisteren was onze jaarlijkse vrijwilligersbarbecue. Dat is altijd een gezellige avond voor onze vrijwilligers, met partners en kinderen. Wat ons betreft is dát altijd de start van het nieuwe politieke seizoen.

En dan gaan we nu dus weer aan de slag! Vanavond is de eerste commissievergadering. En de publieke tribune is weer open. Langskomen op het stadhuis om de vergadering bij te wonen kan dus weer. Of kijk digitaal mee via https://channel.royalcast.com/gemeentezoetermeer/#!/upcoming.