Huis aan huis

4 november 2023

Huis aan huis

Sinds begin oktober gaat een wisselend team van vrijwilligers van zowel GroenLinks als PvdA op zaterdag langs de deuren om in gesprek te gaan met de Zoetermeerse inwoners. We gaan steeds naar een andere wijk. Tegelijkertijd staat een aantal vrijwilligers van het team in het wijkwinkelcentrum in dezelfde wijk om flyers uit te delen en informatie te geven aan het winkelend publiek. Tot slot raapt een derde deel van het team rommel op in de omgeving van het wijkwinkelcentrum waar we die zaterdag zijn, zodat de omgeving schoner achterblijft.

We proberen elke week een verslagje te plaatsen op onze social media pagina’s.
Facebook: https://www.facebook.com/pvdazoetermeer/
Instagram: https://www.instagram.com/pvdazoetermeer/

Zie hieronder twee voorbeelden van een kort verslag van de dag
🍀🌹 21 oktober: Bezoek aan Seghwaert 🍀🌹
Het was zonnig canvassen in de wijk Seghwaert! Met 15 actieve leden waren we in het winkelcentrum om te flyeren en liepen we in tweetallen door de straten, “huis aan huis”. Opvallend waren de vele positieve reacties van winkelend publiek en bewoners. De Tweede Kamerverkiezingen op 22 november leven duidelijk steeds sterker. En door de recente oorlog in het Midden Oosten, bovenop alle andere bedreigende ontwikkelingen (van vertrouwen in de overheid, wonen, zorg, werk tot klimaat), maken velen zich oprecht zorgen over hun toekomst of die van hun kinderen.

Veel Zoetermeerders weten nog niet op welke partij ze gaan stemmen. Dat is een kans om mensen bewust te maken van wat ze echt belangrijk vinden en welke antwoorden GroenLinks-PvdA te bieden heeft. Daarom is het belangrijk om de komende weken zichtbaar te zijn in zoveel mogelijk wijken en om in gesprek te gaan met zoveel mogelijk mensen. Want alleen samen maken we het verschil. #samenkanhet #GroenLinksPvdA

🌹🍀 4 november: Huis aan Huis in Oosterheem 🌹🍀
Ons team van vrijwilligers van PvdA Zoetermeer en GroenLinks Zoetermeer gaat door weer en wind!
Het team was gisteren in Oosterheem. Het was een hele natte dag, helaas. Toch ging een deel van ons team op pad in de R-buurt, waar onlangs weer een hoop onrust was. We hebben diverse bewoners even gesproken over de onrust.
Een deel van het team heeft in de omgeving van het Oosterheemplein afval opgeraapt. Waarom gooien mensen toch zoveel rommel op de grond? Hoe dan ook, er ligt nu weer minder. #schoonisgewoon
En weer een ander deel van het team ging bij de ingang van de parkeergarage (droog) in gesprek met de inwoners van onze mooie stad. We kwamen nog veel zwevende kiezers tegen.
Normaal houden we dit wel enkele uren vol, maar gisteren zijn we eerder dan voor ons gebruikelijk even op gaan warmen met koffie, thee of chocomel.