Politiek Café met Pubquiz over linkse samenwerking

29 augustus 2022

Politiek Café met Pubquiz over linkse samenwerking

GroenLinks en de PvdA in Zoetermeer organiseren samen op vrijdag 9 september 2022 in de Kapelaan een Politiek Café met aansluitend een gezellige Pubquiz. Het thema is ‘Samen staan we sterker: meer linkse samenwerking in Zoetermeer’.  Niet alleen de leden van beide partijen zijn van harte welkom, maar ook inwoners die links hebben gestemd of van plan zijn dat te gaan doen en graag mee willen praten.

Locatie: Parochieel Centrum De Kapelaan, Nicolaasplein 2 (bij de Dorpsstraat).

Inloop 19.00 uur, aanvang 19.30 uur, eindtijd 23.00 uur.

Of je nu een groot voorstander bent en het je niet snel genoeg kan gaan, of je bent wat voorzichtiger en je wilt kleine stapjes, of je vindt dat GroenLinks en PvdA vooral helemaal zichzelf moeten blijven: kiezers hebben allemaal zo hun ideeën over linkse samenwerking. Daar willen de beide partijen met hun leden en kiezers graag over van gedachten wisselen.

Partijvoorzitter Katinka Eikelenboom van GroenLinks en partijbestuurslid Roos Vermeij van de PvdA komen vertellen hoe het op landelijk en lokaal niveau gaat en hoe zij de lokale afdelingen kunnen ondersteunen bij meer samenwerking. Wat zijn de kansen, wat zijn de valkuilen, hoe kun je die samenwerking het beste vormgeven? Welke activiteiten kunnen samen worden opgepakt?

“We werken al heel lang goed met elkaar samen. In verkiezingstijd hebben we samen campagne gevoerd over duurzaamheid en wonen. De komende tijd willen we kijken hoe we steeds een stap verder kunnen komen”, licht fractievoorzitter Margot Kraneveldt van de PvdA toe. “Het doel is om in Zoetermeer tot een mooie samenwerking te komen die onder de leden van beide partijen draagvlak en dus ook toekomst heeft, waar iedereen zich senang bij voelt. En wie weet waar dat toe kan leiden?”, aldus Jordy Boerboom, fractievoorzitter van GroenLinks.

Na het inhoudelijke gedeelte van de avond gaat de Pubquiz los en iedereen kan meedoen!

Partijvoorzitter Katinka Eikelenboom van GroenLinks

Partijbestuurslid Roos Vermeij van de PvdA