PvdA kiest Margot Kraneveldt als lijsttrekker

17 december 2021

PvdA kiest Margot Kraneveldt als lijsttrekker

De leden van de Partij van de Arbeid in Zoetermeer hebben tijdens de algemene ledenvergadering van 16 december de definitieve kieslijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022 vastgesteld. Huidig fractievoorzitter Margot Kraneveldt is unaniem gekozen als lijsttrekker voor de komende verkiezingen.

Raadslid Susanne Bout staat ook dit jaar weer op plaats twee en commissielid Sicco Louw staat weer op drie. Op vier staat huidig fractiemedewerker Yuri Nikerk, een naam die bekend is uit de Zoetermeerse cultuursector. De PvdA is heel blij met nieuwkomer Nilüfer Sağir op vijf. Op zes staat Shamier Madhar, ook een bekende naam voor vele Zoetermeerders vanwege zijn inzet voor ondermeer het Interlevensbeschouwelijk Overleg Zoetermeer. De zevende plaats is voor Ineke van den Berg. Zij is op dit moment zelfstandig raadslid en heeft zelf een zeer bewuste keuze gemaakt voor het lidmaatschap van de PvdA. Op acht staat Leo Welschen, al jaren een enthousiaste vrijwilliger voor de Partij van de Arbeid in Zoetermeer.

Lijsttrekker Margot Kraneveldt: “De vastgestelde lijst bevat een mooie mix van oudgedienden en nieuwkomers, jonge en oudere mensen. En allemaal met verschillende soorten werkervaring, culturele achtergronden en interesses. Onze lijst is uitgebreid en kent vele enthousiaste kandidaten uit diverse geledingen en wijken van Zoetermeer. De lijst is rijk aan diversiteit in zijn volle breedte en kent ervaren sociaaldemocraten en rode nieuwkomers. Het is een lijst die met recht een afspiegeling genoemd mag worden van Zoetermeer. De PvdA blijft strijden voor een kleurrijk, levendig en sociaal Zoetermeer, waar iedereen mee kan doen, waar we fijn en duurzaam wonen in het groen en waar we ons allemaal thuisvoelen. Ons motto is: Samen maken we de stad.

De voltallige kieslijst ziet er als volgt uit (klik op de link voor meer informatie):

1. Margot Kraneveldt
  2. Susanne Bout