Werk is de sleutel tot bestaanszekerheid, waardering, respect en deelname aan de Zoetermeerse samenleving. Iedereen verdient goed en betekenisvol werk en een rechtvaardig inkomen.

De PvdA wil dat er meer en intensiever samengewerkt wordt met bedrijfsleven voor om- en bijscholing. En er moeten meer bedrijfsscholen voor praktisch opgeleiden komen.

De gemeente moet voorrang geven aan ondernemers met het SEBO-keurmerk. Het behoud van werknemers in schaarse beroepen, zoals in de zorg, bij de politie en in het onderwijs, is belangrijk. En daarom wil de PvdA succesvolle sectoren als ICT, Bouw en Installatie, Gezondheidszorg en Logistiek versterken.

Wij willen werkgaranties voor mensen die opeens ontslagen worden en betekenisvolle basisbanen voor langdurig werkzoekenden. En we gaan meer banen creëren. Maar ook als werken even niet lukt zijn we er voor de Zoetermeerder. Zij verdienen onze steun om weer (deels) aan het werk te kunnen. Zo kan iedereen meedoen.

Klik hier voor meer informatie over ons verkiezingsprogramma