“De beuk erin”

Door Susanne Bout op 4 juli 2022

“De beuk erin!”

Als raadslid kom je soms op grappige ideeën. En voor je het weet sta in de grond te spitten en een beuk water te geven. 😍 (Dit idee is dit keer overigens eerlijk gejat van onze collega’s in Leusden, maar deze was te leuk om niet ook in Zoetermeer toe te passen.)

Op 8 juni jl. is het nieuwe college van Zoetermeer benoemd tijdens een extra raadsvergadering. Zie ook ons bericht daarover.

Fractievoorzitter Margot Kraneveldt had een kritische speech over het collegeakkoord, dat de titel ‘Samen doen wat nodig is’ heeft. Ze had ook nog een tip voor het nieuwe college: “Niet alleen maar doen wat nodig is, maar de beuk d’r in!” En vervolgens heeft onze fractie van samen met GroenLinks Zoetermeer en D66 Zoetermeer een beuk aangeboden aan het college, als aanmoedigingskadootje.

Op maandag 13 juni vonden wij de beuk echter terug in onze fractiekamer. Het college had in de tussentijd niets met de beuk gedaan. Tja, gaat de beuk er nou wel of niet in? 😉 Dus op 13 juni heeft raadslid Susanne Bout de beuk nogmaals aangeboden aan het college.

Gelukkig heeft het college daarna goed voor de beuk gezorgd en al snel ontvingen wij een uitnodiging om de boom te gaan planten. En afgelopen vrijdagmiddag plantte de nieuwbakken groenwethouder Van der Meer zoals beloofd de boom samen met de raadsleden van de oppositie. Het AD schreef er een artikeltje over. De beuk staat nu naast (achter) de Balijhoeve in Rokkeveen.

De boom is geplant door wethouder Marijke van der Meer, Frank Schoonbeek (D66), Susanne Bout (PvdA), Walter van Steenis (GroenLinks) en Margot Kraneveldt (PvdA). © Gemeente Zoetermeer

Susanne Bout

Wonen in Zoetermeer, in een grote stad met veel groen en veel water, is fijn. Het verenigingsleven bloeit in Zoetermeer en Zoetermeerders doen vaak en veel vrijwilligerswerk. Maar niet iedereen kan meedoen tegenwoordig. Ik heb zelf van dichtbij meegemaakt hoe geweldig het is als mensen of organisaties je kunnen helpen om vooruit te komen in

Meer over Susanne Bout