Debatavond kandidaat-partijvoorzitters

Door Susanne Bout op 15 augustus 2021

Debatavond
kandidaat-partijvoorzitters

Op donderdagavond 2 september organiseert PvdA Zoetermeer een debatavond met de kandidaten voor het voorzitterschap van de PvdA. Zie ook onze eerdere aankondiging van 9 augustus. We gaan er tot nu toe van uit dat deze avond niet-digitaal is.

Wil je de debatavond bijwonen dan vragen we je om je aan te melden bij Susanne Bout, zodat we weten hoeveel mensen er komen. Dit is uiteraard ivm de coronaregels. (En vol = vol.) Wij sturen je daarna alles wat je moet weten om erbij te zijn.

Heb je een vraag voor (een van) de kandidaat-partijvoorzitters stuur deze dan voor 31 augustus naar Susanne. Dan zorgen wij voor een interessante debatavond.

Lees hieronder de informatie over de kandidaten, op volgorde van aanmelding:

Over de kandidaat-voorzitters

Pieter Paul Slikker

Pieter Paul Slikker is fractievoorzitter voor de PvdA in ’s-Hertogenbosch. Hij studeerde politicologie in Amsterdam en was werkzaam van Bos tot Asscher als adjunct-directeur van het partijbureau en campagnestrateeg. Tegenwoordig werkt hij als strateeg voor BrabantStad en helpt hij de zelfstandige pakketbezorgers met hun strijd voor een eerlijk tarief. Meer info.

Gerard Bosman

Gerard Bosman is levenslang sociaal-democraat, was lid van het partijbestuur, afdelingsbesturen, Statenfractie, en oprichter van PvdA Linksom! en de Landelijke Studentenvakbond (LSVb). Bosman volgde o.m. de Harvard School of Government. Ook is hij ervaringsdeskundige op het gebied van armoede en schulden, en wist zich daaraan weer te ontworstelen. Hij is nu energieadviseur. Meer info.

Frank van de Wolde

Frank van de Wolde is opgegroeid in Veldhoven en woont met zijn vriendin in Utrecht. Binnen de PvdA zet hij zich actief in voor linkse samenwerking en verjonging. Zo is hij (mede-)initiatiefnemer van het Roodgroene Manifest, het PvdA-coachprogramma en de PvdAcademy. Hij is werkzaam als manager bij Boer & Croon. Meer info.

Binnert de Beaufort

Binnert de Beaufort groeide op in Den Haag en studeerde geschiedenis in Amsterdam. Hij is vader van twee dochters van 17 en 15, woont in Hilversum en Amsterdam (bij zijn vriendin) en is docent journalistiek en schrijven bij de Hogeschool van Amsterdam. Nu is hij actief voor de PvdA als voorzitter van de afdeling Hilversum. Meer info.

Reshma Roopram

Reshma Roopram is wethouder Jeugd, Zorg, Welzijn & volksgezondheid in Barendrecht. Ze is ruim 13 jaar actief binnen de PvdA in diverse rollen: als raadslid, fractievoorzitter, trainer, coach en voorzitter PvdA Gewest Zuid-Holland. Reshma Roopram is gelukkig getrouwd, heeft drie kinderen en een lief hondje Patron. Ze houdt van tuinieren, reizen en hardlopen. Meer info.

Esther-Mirjam Sent

Esther-Mirjam Sent is lid van de Eerste Kamer namens de PvdA en hoogleraar Economische Theorie en Economisch Beleid aan de Radboud Universiteit. Begin dit jaar was Esther-Mirjam voorzitter van de verkiezingsprogrammacommissie van de PvdA. De energie van alle leden die meedachten met het verkiezingsprogramma gaf haar het laatste zetje om zich te kandideren.  Meer info.

Ger Rolsma

Ger Rolsma is als bevlogen sociaal-democraat actief binnen de PvdA als voorzitter van de afdeling Amsterdam Centrum, lid van de Verenigingsraad, en bestuurslid van het landelijke Onderwijsnetwerk. Bij de FNV is hij actief als kaderlid. Ger heeft als bestuurder en oprichter van scholen veel ervaring in het onderwijs. Hij woont samen met zijn man Sander. Meer info.

Taco Kuiper is al meer dan 40 jaar lid van de PvdA. Hij was afdelingsbestuurder in Den Haag en raadslid en wethouder Wonen in Zoetermeer. Daarna heeft hij zich als projectmanager volledig op de energietransitie gestort. Daarnaast is Taco voorzitter van een welzijnsorganisatie en coach bij Fintech, een startup die zich inzet voor armoedebestrijding. Meer info.

Susanne Bout

Wonen in Zoetermeer, in een grote stad met veel groen en veel water, is fijn. Het verenigingsleven bloeit in Zoetermeer en Zoetermeerders doen vaak en veel vrijwilligerswerk. Maar niet iedereen kan meedoen tegenwoordig. Ik heb zelf van dichtbij meegemaakt hoe geweldig het is als mensen of organisaties je kunnen helpen om vooruit te komen in

Meer over Susanne Bout