Politiek café over armoede en bestaanszekerheid

13 juni 2023

Politiek café over armoede en bestaanszekerheid

Op vrijdagavond 23 juni staat het tweede politieke café van PvdA en GroenLinks van dit jaar in De Kapelaan in het teken van armoede en bestaanszekerheid, een thema dat met de gestegen prijzen van voedsel en energie actueler is dan ooit. De beide partijen hebben twee interessante gasten weten te strikken.

De eerste is Tim ’S Jongers, directeur van de Wiardi Beckman Stichting, het wetenschappelijk bureau van de PvdA. ‘S Jongers is een graag geziene gast in de media en bij bijeenkomsten, ook vanwege het bijzondere verhaal van zijn eigen jeugd in armoede. Hij trapt af met een prikkelend verhaal, houdt de aanwezigen een spiegel voor en zet hen aan het denken. De tweede gast is wethouder Bouke Velzen van de ChristenUnie/SGP. Velzen is in het college verantwoordelijk voor het sociale beleid in Zoetermeer en hij zal ingaan op wat Zoetermeer doet om armoede te voorkomen en bestaanszekerheid van onze inwoners te vergroten.

Uiteraard gaan beide heren graag het gesprek met de zaal aan. De begeleiding van het gesprek is in handen van Jakobien Groeneveld. Zij gaf in de vorige raadsperiode als wethouder van GroenLinks het armoedebeleid vorm.

Na het politieke café is er een korte pauze en daarna gaat weer de oergezellige pubquiz van start. Iedereen kan daaraan meedoen, deelname is geheel gratis. De gehele avond is sowieso voor iedereen vrij toegankelijk, dus wees welkom. De koffie staat voor u klaar!

Locatie: Parochieel Centrum De Kapelaan, Nicolaasplein 2 in Zoetermeer
Aanvang 19.30 uur, inloop vanaf 19.00 uur