PvdA en SP organiseren eerste Rode Café en Politieke Pubquiz!

Door Margot Kraneveldt op 18 juni 2018

De SP en de PvdA in Zoetermeer organiseren op vrijdag 29 juni samen het eerste ‘Rode Café’. “Hoe veilig is Zoetermeer?” is het thema van de avond. Het gaat dan over veiligheid in het kader van criminaliteit. Na het inhoudelijke deel van de avond gaan de remmen los en kan iedereen meedoen aan de eerste Politieke Pubquiz van Zoetermeer!

Diverse sprekers vertellen vanuit hun kennis en ervaring waar we nu eigenlijk staan in Zoetermeer o het gebied van veiligheid: Hoe veilig voelen we ons, wat gebeurt er eigenlijk allemaal in de stad, wat zijn de feiten, wat is fictie? Wat is het beleid, wat doet de gemeente om onze veiligheid te waarborgen?

Het wordt geen saai debat tussen politici op een podium, maar een informatieve en interactieve avond waar de bezoekers vragen kunnen stellen aan beleidsmakers, professionals, politici en ervaringsdeskundigen en ook met elkaar in discussie kunnen gaan.

Na het inhoudelijke gedeelte van de avond gaat het er heel anders aan toe. Dan barst de eerste Politieke Pubquiz van Zoetermeer los! Uiteraard niet alleen met vragen over politiek, maar over allerlei uiteenlopende onderwerpen. Dit alles gepresenteerd door twee verrassende (maar heel gezellige) quizmasters… Er zal een wisseltrofee en een klein prijsje zijn voor de winnaars, maar het gaat natuurlijk om de eeuwige roem en de joviale strijd tussen de teams. PvdA en SP hopen van deze Pubquiz (en het Rode Café) een leuke traditie te maken waarbij iedereen welkom is om mee te doen!

Daarom zijn alle inwoners van Zoetermeer van harte uitgenodigd om het Rode Café bij te wonen en mee te doen aan de discussie, maar natuurlijk ook om daarna gezellig met een team of meerdere teams (van 2-5 mensen) deel te nemen aan de Pubquiz!

Locatie:           1892, Dorpsstraat 74-A, 2712 AM Zoetermeer
Aanvang:         20.00 uur (inloop vanaf 19.30 uur)
Pubquiz:          Deelname aan de pubquiz kost € 2,50 per persoon.

Het eerste drankje voor deelnemers aan de pubquiz is gratis.
Opgave liefst van te voren (per team) bij roodcafe@gmail.com.

V.l.n.r.: De raadsleden van de PvdA en de SP, Ineke van den Berg (SP), Margot Kraneveldt (PvdA), Susanne Bout (PvdA), Ivan Beij (SP). Foto: © FOTOFLEX.NL

Margot Kraneveldt

Na mijn afscheid van de Tweede Kamer in 2010 heb ik ervoor gekozen om een tijdje achter de schermen actief te zijn binnen de PvdA. Ik was secretaris van de afdeling en ben nog steeds lid van het landelijke partijpresidium. Politiek bedrijven zit me echter in het bloed en daarom ben ik in maart 2014

Meer over Margot Kraneveldt