Lennie Huizer

Over Lennie Huizer

Ik ben Lennie Huizer. Geboren 8 april 1946. Moeder van 3 kinderen en oma van 11 kleinkinderen. Begonnen als onderwijzeres en lerares geschiedenis. Opgegroeid in een rood nest. In 1971 lid geworden van de PvdA en in 1972 voor het eerst bestuurslid geworden. Van 1974 tot 1994 raadslid, waarvan van 1980 tot 1993 wethouder. Na vier jaar directeur van het Emancipatiebureau Den Haag, in 1999 gedeputeerde in de Provincie Zuid-Holland tot 2007. Van 2007 tot 2009 waarnemend burgemeester in Alblasserdam en van 2010 tot 2016 dezelfde functie in Krimpen aan den IJssel. Daarnaast nog een aantal nevenfuncties (vrijwillig) zoals: vicevoorzitter Stichting Floriade Den Haag-Zoetermeer, voorzitter bestuur OPOZ, lid bestuur Erasmuscollege, voorzitter Stichting Floravontuur Promotie Zoetermeer en nog wat andere dingen. En verder vermaak ik me met van alles en nog wat. Van het volgen van de politiek tot het bezoeken van musea, theatervoorstellingen en het lezen van alle mogelijke soorten boeken.