Opening Tiny Forest Seghwaert

Door Margot Kraneveldt op 19 november 2021

Opening Tiny Forest Seghwaert

De leerlingen van IKC De Hofvijver en de montessorischool Meester Verwers hebben afgelopen dinsdag 600 kuilen gegraven en evenzoveel boompjes en struiken geplant in een stukje grond achter de Perenboomgaard Hof van Seghwaert (grasveldje bij Appelgaarde/Kersengaarde).
Wat een topprestatie van al die kinderen!

Dit is begin van de Tiny Forest Seghwaert, die de prachtige naam “Het Hofbosje” heeft gekregen. Deze naam is bedacht door de kinderen. De kinderen maakten ook het ontwerp (heel toepasselijk in de vorm van een peer!) en bepaalden welke planten in de Tiny Forest zouden moeten komen: veel planten met eetbare vruchten. Dat wordt smullen, voor de vogeltjes en voor ons.

De komende jaren gaan de kinderen het bosje onderhouden. Maar dat is nog niet alles: ze krijgen bij het bosje ook een eigen lokaal, voor buitenlessen. Zo wordt school natuurlijk extra leuk en leerzaam.

Namens de PvdA was fractievoorzitter Margot Kraneveldt bij de opening van het minibosje aanwezig. Daarom is de PvdA Zoetermeer nu ook de trotse bezitter van een boompje in Het Hofbosje.
In totaal komen er 3 Tiny Forests in Zoetermeer. Dit is de tweede; de eerst is aangelegd in Noordhove.

Margot Kraneveldt

Politiek bedrijven zit me in het bloed, van 2003 tot 2012 op landelijk niveau als Kamerlid en sinds maart 2014 als volksvertegenwoordiger dichterbij huis: in mijn eigen stad, in ‘mijn’ Zoetermeer. In een leuk, gedreven, betrokken en deskundig fractieteam, met hulp van vele leden die ons inhoudelijk ondersteunen. Graag ga ik nog een raadsperiode door,

Meer over Margot Kraneveldt