De campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen is gestart
Gisteren was de digitale kick off voor de campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen van 15, 16 en 17 maart aanstaande. De PvdA heeft altijd een permanente campagne, waarmee we ook in tijden zonder verkiezingen betrokken en zichtbaar willen zijn, maar zo’n 6 weken voor elke verkiezing begint in Zoetermeer voor de PvdA de zogenaamde ‘hete fase’.
De hete fase voor de Tweede Kamerverkiezingen van maart aanstaande ging gisteren van start met een digitale samenkomst van enthousiaste, actieve leden die allemaal hebben aangegeven op de een of andere manier hun steentje bij te willen dragen aan de komende campagne.
De campagne zal dit keer heel anders verlopen dan bij andere verkiezingen, aangezien 95% van de campagne digitaal zal moeten verlopen, vanwege de pandemie en de coronamaatregelen. We zouden u graag, zoals altijd rozen aanbieden, maar dat kan dit jaar echt niet. Daarvoor in de plaats komt er iets anders, wat ook leuk is en toch met rozen te maken heeft.
Bestuursvoorzitter Michael Jurriaans vertelde over de landelijke campagneslogan, de landelijke verkiezingsposters en -flyers en over reclame via social media. Als lokale afdeling volgen we de landelijke boodschap voor de Tweede Kamerverkiezingen, maar proberen we de landelijke thema’s wel aan te passen aan de Zoetermeerse problematiek.
Onze 3 speerpunten voor Zoetermeer zijn in deze campagne:
-
- Meer betaalbare woningen
- Meer geld voor de bestrijding van armoede en schulden
- Meer basisbanen
Wil je meer weten over de plannen van de PvdA? https://www.pvda.nl/verkiezingsprogramma-2021/
Wil je lid worden van de PvdA? https://www.pvda.nl/word-lid/
Vergroot je kennis over de politiek, steun de partij met jouw bijdrage voor slechts €2 per maand, volg je politieke ambitie, denk mee over de thema’s die jou interesseren, zet je in voor jouw buurt, blijf op de hoogte van al onze evenementen.
Wil je meedoen? https://www.pvda.nl/doe-mee/#doemee
Of je nu lid bent of niet. Op grote of kleine schaal actief wil zijn. Liever op straat of online campagne voert. Een ervaren campaigner bent of voor het eerst in actie komt. Jij kan het verschil maken! De campagne wordt grootser dan ooit: met meer teams, meer vrijwilligers en bovenal meer energie!